1/5/09

Αίθρα (κόρη του Πιτθέα, μητέρα του Θησέα)

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΙΘΡΑΣ

Η μάνα του ήρωα Θησέα.
Αρχικά την προόριζε ο πατέρας της για νύφη του Βελλεροφόντη, αλλά μετά τον χρησμό του Απόλλωνα δόθηκε για ένα βράδυ στον Αιγαία.
Η Αθηνά εκείνο το πρωί βρέθηκε στο όνειρό της και τη συμβούλεψε να απόδοση τιμές στον ήρωα Σφαίρο, που ήταν το ηρώο του σε ένα νησάκι απέναντι από την Τροιζήνα.
Εκεί συνάντησε τον Ποσειδώνα και ενώθηκε μαζί του....

Μετά από χρόνια όταν ο Θησέας βασίλευε στην Αθήνα και έκανε το ταξίδι του στο βασίλειο του Άδη, είχε στην επίβλεψη της την μικρή Ελένη.
Τα αδέλφια της όμως οι Διόσκουροι την πήραν πίσω και κράτησαν αιχμάλωτη την Αίθρα. Λένε ότι αγαπούσε πολύ την Ελένη και πήγε μαζί της Τροία αφού ήταν της γνώμης να αφήσει τον Μενέλαο.
Έτυχε μάλιστα εκεί να αναθρέψει και τον δισέγγονο της τον Μούνιτο .
Μετά την άλωση την βρήκαν λένε τα εγγόνια της Δημοφώντας και Ακάμαντας.
Δημοφώντας και Ακάμαντας σώζουν την Αίθρα στη Τροία.

Πέθανε ή αυτοκτόνησε από την θλίψη της όταν έμαθε για τον χαμό του Θησέα....

Αναδημοσίευση από:
www.toxolyros.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=23054&Itemid=725

ΠΗΓΗ: www.toxolyros.gr


ΟΙ ΕΡΩΤΕΣ ΤΗΣ ΑΙΘΡΑΣ - Ο ΑΙΓΕΑΣ ΣΤΗΝ ΤΡΟΙΖΗΝΑ

Εκείνα τα χρόνια (1250 π.Χ.) η Αίθρα ( κόρη του Πιτθέα ) ερωτοτροπούσε με το γιο του Καλαβρού, τον Πόρο που ήταν ναυτικός ή ψαράς (είχε σχέση με το στοιχείο του Ποσειδώνα).
Ο Πόρος είχε πάρει το όνομά του από τον μυθολογικό Πόρο (πλούτο).
Κατά την Ελληνική Μυθολογία, η Μήτις, κόρη του Ωκεανού και της Τηθύος, εθεωρείτο από τους αρχαίους (Ορφικούς) προσωποποίηση της φρόνησης.
Από την ένωσή της με το Δία, γεννήθηκε ο Πόρος που σήμαινε πλούτο.
Από τον Πόρο και την Πενία (φτώχια) γεννήθηκε ο Έρωτας.
Το όνομα, λοιπόν, αυτό (Πόρος) είχαν πολλά άτομα στην αρχαία Ελλάδα, ένα δε από αυτά ήταν και ο εραστής της Αίθρας, που όμως σκοτώθηκε νωρίς σε μια μάχη.

Έτσι επειδή η Αίθρα έμεινε έγκυος, ο πατέρας της ο Πιτθέας, διέδωσε ότι την είχε τάχα βιάσει ο Ποσειδώνας (θαλασσινός ήταν κι αυτός) όταν πήγε να προσφέρει χοές στον τάφο του Σφαίρου, στην κορυφή της Σφαιρίας.
Έπειτα ήταν μόδα να χρησιμοποιείται η συνεύρεση κοριτσιών με θεούς, γιατί το παιδί που γεννιόταν, εθεωρείτο ημίθεος.

Όταν όμως ο Αιγέας πήγε στην Τροιζήνα για να του ερμηνεύσει ο σοφός Πιτθέας, ένα χρησμό, βρήκε την ευκαιρία να νομιμοποιήσει το εξώγαμο.

Ο μυθικός βασιλιάς των Αθηνών, Αιγέας ( 1270 π.Χ.) γιος του Ερεχθίδη Πανδίονα του Β, παντρεύτηκε πολλές φορές, χωρίς να καταφέρει να αποκτήσει διάδοχο.
Ηλικιωμένος πια κατέφυγε στο Μαντείο των Δελφών για να ζητήσει τη γνώμη του.
Εκεί πήρε το χρησμό: « Ασκού τον προύχοντα ποδάρνα, φέρτατε λαών, μη λύσης, πριν γουνόν Αθηναίων αφικέσθαι».
Δηλαδή: « Μη λύσεις τον προεξέχοντα πόδα του ασκού, μεγάλε αρχηγέ των λαών, πριν φθάσεις εις τον δήμον Αθηναίων».
Ο Πιτθέας αντελήφθη την έννοια του χρησμού, αλλά την απέκρυψε.
Ύστερα δώρισε στον Αιγέα έναν ασκό με παλιό εκλεκτό κρασί.
Ο Αιγέας ανύποπτος άνοιξε τον ασκό και ήπιε όλο το περιεχόμενο, πράγμα που απαγόρευε ο χρησμός.
Κι όπως ήταν φυσικό μέθυσε. Τότε ο Πιτθέας βρήκε την ευκαιρία να τον κοιμίσει με την πολύ νεαρή κόρη του την Αίθρα.
Αυτό το έκανε ο Πιτθέας για να καλύψει τις ερωτικές σχέσεις της Αίθρας με τον απόγονο του Καλαυρού.
Όταν ο Aιγέας συνήλθε από το μεθύσι του και απέκτησε συνείδηση του περιβάλλοντος και των γεγονότων, και χωρίς να ξέρει τι ιδιαίτερα συνέβαινε, συνέστησε στην Αίθρα, αν από την ένωσή τους, γεννιόταν αγόρι, να το ανάτρεφε αντάξια του πατέρα του και του παππού του.


ΑΙΘΡΑ, Η ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Μέσα από την ομίχλη της προϊστορίας προβάλει η μυθική μορφή της, της κόρης του βασιλιά της Τροιζήνος Πιτθέα και μάνας του Θησέα(1230 π.Χ), με μία άλλη ιδιότητα άγνωστη στους πολλούς. Την ιδιότητα της δασκάλας της αριθμητικής (λογιστικής).
Ιέρεια της πλέον εγκεφαλικής επιστήμης ενώ ακόμη βρισκόταν στις αρχές της, η Αίθρα μάθαινε λογιστική (αριθμητική) στα παιδιά της Τροιζήνας, με εκείνη την πολύπλοκη μέθοδο, που προκαλεί δέος, μιας και δεν υπήρχε το μηδέν και οι αριθμοί συμβολίζονταν πολύπλοκα, αφού τα σύμβολά τους απαιτούσαν πολλές επαναλήψεις (Κρητομυκηναϊκό σύστημα αρίθμησης).


Αναδημοσίευση (αποσπάσματα) από:
www.koutouzis.gr/trizina-arxaioi

ΠΗΓΗ: http://www.koutouzis.gr


Για την Αίθρα υπάρχει και το ιστόρημα του Βασίλη Κουτουζή "Η ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΑΙΘΡΑ ΚΑΙ Ο ΗΡΩΑΣ ΘΗΣΕΑΣ"
www.koutouzis.gr/01-03.doc

Δεν υπάρχουν σχόλια: